עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
page
asakim
Filter by Categories
זירת המומחים
חוק ומשפט
מידע ומאמרים
מקרקעין
משפחה וגירושין
עבודה
פלילי
קהילה
תאונות דרכים
תעבורה

כל היתרונות של עריכת צוואה

צוות האתר

כאשר אדם הולך לעולמו ישנן שתי דרכים לפיהן יחולק עיזבונו: עפ"י צוואה שהשאיר או בהתאם לחוק הירושה. החלוקה לפי חוק הירושה היא כוללנית ולכן לא מתאימה בכל משפחה באותה מידה. העיקרון המנחה בחוק הוא חלוקה בהתאם לדרגת קרבה משפחתית. כך, כאשר למנוח אישה וילדים, את מחצית מהרכוש תקבל האישה והשאר יחולק בין הילדים. לא תמיד עיקרון זה מתאים ולכן מומלץ מאוד לערוך צוואה בה אדם יכול להורות למי לחלק את רכושו, כולל אנשים שאינם קרובי משפחה. כך למשל, אם לאדם בן חורג שהקשר עימו קרוב, הוא יוכל להוריש לו מרכושו רק באמצעות צוואה. אם נפרד מאשתו אך עדיין לא התגרש באופן רשמי, מבחינת חוק הירושה היא עדיין תיחשב לאשתו ותקבל מחצית מהרכוש. עם צוואה מצבים אלה לא יקרו. מעבר לכך, גם ליורשים חלוקת הירושה תהיה קלה יותר כאשר ישנה צוואה הכתובה באופן ברור וחד משמעי.

מהן הדרכים לעריכת צוואה?

עריכת צוואה יכולה להיעשות במספר דרכים. הדרך הראשונה היא עריכת צוואה בכתב יד. כאשר עורכים צוואה בדרך זו כדאי מאוד לעשות זאת בנוכחות עו"ד לענייני צוואה. הוא יסייע גם בניסוח ברור יותר של הצוואה ויבדוק שאין בה כשלים שעלולים לפסול אותה. דרך שניה היא בפני עדים. כאשר צוואה נערכת בפני עדים הדבר ימנע חשדות לכך שעורך הצוואה ניסח אותה תוך הפעלת לחץ עליו מצד גורם כלשהו או שעשה זאת כשלא היה כשיר וצלול מספיק. יתרון זה ישנו גם בעריכת הצוואה בפני רשות כמו רשם הירושות או שופט. מעבר לכך, עריכת צוואה בפני רשות מביאה לאישור הצוואה כבר עם עריכתה. הדרך הרביעית והפחות מומלצת היא עריכת צוואה בע"פ. לרוב השימוש בדרך זו נעשה בלית ברירה כאשר המצווה אינו מסוגל לכתוב אותה.

לחסוך מחלוקות בנושאי ירושה בעזרת עורך דין מומחה בתחום

ירושות וצוואות הן נושא טעון במשפחות רבות. ניתן למצוא לא מעט יורשים, לרוב אחים, שהקשר ביניהם התנתק בעקבות סכסוכים הנוגעים לירושה. כאשר צצה מחלוקת ביניכם בנושא, אל תנסו להתמודד עם הדברים לבד. פנו אל עורך דין סכסוכי ירושה שינהל הליך גישור ויישוב הסכסוך ביניכם. באמצעות ניסיון רב ביישוב סכסוכים וידע נרחב בדיני ירושה, הוא יצליח להביא לעמק השווה ולהגעה לפתרון המקובל על כולם. אין ספק שהמנוח לא היה מעוניין שיורשיו יסתכסכו ביניהם בגלל העיזבון שהשאיר. לכן, בחרו עורך דין מומחה בתחום, בעל ניסיון רב הן בדיני ירושה והן בניהול הליכי גישור.

עו"ד דותן פלג מתמחה בענייני משפחה, כולל דיני ירושה. הוא מצליח באמצעות ידע ובקיאות בחוק לצד גישה נכונה ויכולת ליישב גם סכסוכים מורכבים. מוזמנים ליצור קשר.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן